conocer el pasado...

  Inicio » Catálogo » · Libros » · Represión » Libro en Catalán Mi Cuenta  |  Ver Carrito  |  Realizar Pedido   
Categorias
· Libros
  · Anarquismo
  · Antifranquismo - Exilio
  · Antimilitarismo
  · Arte y cultura
  · Biografía y memorias
  · Cárceles
  · Ciencia y Tecnología
  · Ensayo
  · Ecología
  · Economía
  · Filosofía/Religión
  · Guerra Civil y República
  · Historia
  · Inmigración - Exclusión social
  · Internacional
  · Marxismo
  · Mov. Obrero
  · Mov. Sociales
  · Mujeres
  · Música
  · Nacionalismo
  · Novela
  · Pedagogía
  · Poesía
  · Psicología
  · Represión
  · Salud/Drogas
  · Teatro
  · Transición
  · Urbanismo
· Publicaciones
· Música
· Videos
· DVDs
· Juegos
· Ropa
Info y +
-Pedidos/Pagos
-Boletín de novedades
-Cuaderno de Bitácora
-Editorial
-Contactanos
Novedades más
Egrégores o la vida de las civilizaciones
Egrégores o la vida de las civilizaciones

Añadir a la carrito 16.00€ur.
Pierre Mabille Egrégores o la vida de las civilizaciones es un recorrid... ...leer más.
En distribución
·Ed. Ayuso
·Fund. Anselmo Lorenzo
·Cent. Est. Bajo Aragón
·Brulot Ed.
·Campo Abierto Ed.
·L´Eixam edicions
·La Felguera Ed.
·Germinal
·L´Insomniaque
·Madre Tierra
·La Malatesta Ed.
·Numa Ediciones
·La Piqueta
·Queimada
·Los Sueños de la Hormiga Roja
·Solidaridad Obrera
·Tierra de Fuego
·Utopía Libertaria
Cròniques del 6 i Altres retalls de la claveguera policial
[Libro en Catalán]
17.00€ur.

Del Cinema Princesa a l'absolució dels Tres de Gràcia (1996-2006)
David Fernàndez
2006. 300 págs. ISBN 84-96044-80-7

«Recuérdalo tú y recuérdalo a otros», és la crida insistent que presidia el poema 1936 de Luis Cernuda, quan recorda la trobada amb un antic combatent de la Brigada Lincoln; és l'imperatiu moral de lluita contra la temptació del silenci. La història d'aquest llibre estava esperant, des de feia temps, que algú l'expliqués. L'autor escriu des de la valentia i l'honestedat que dóna el comprimís i la convicció, i ens ofereix una comprensió neta, apassionada i exacta d'una sèrie d'episodis del nostre passat més recent. Es tracta d'una experiència dantesca, de baixada a les clavegueres de l'Estat d'un periodista arriscat, provocador i políticament incorrecte.
Darrera el nostre Estat de Dret s'hi desenvolupa, sovint amb complicitat de les autoritats, un infraestat clandestí i en la completa il·legalitat. Té els seus propis codis i regles del joc i no resulta sempre fàcil desxifrar-los. El llibre ho fa des de la indignació moral i la ironia, i posa de manifest la fal·làcia de la visió idíl·lica i institucional de la policia com a garant de les llibertats i drets ciutadans. I així és com ens parla de maletes i fons reservats, d'informes confidencials, de comissaries i tortures, d'infiltrats i secretes, de pistoles i segrestos, de llistes negres i telèfons punxats... en definitiva, de la guerra bruta d'un estat d'excepció encobert contra els moviments socials i populars.
Era una història ocultada que calia rehabilitar per informar del present i reconèixer les noves situacions del futur. Aquesta és la tasca de la memòria. No obstant, i sobretot, el llibre parla de nosaltres, de tots els qui, d'alguna o altra manera, ens hem vist implicats en la història d'aquests últims deu anys de protestes. No se'ns mostren les coses com van passar, sinó com ens van passar, en un espai i un temps col·lectiu. Jaume Asens, a l'epíleg «Així (ens) va passar»

Aquesta història arrenca el 28 d'octubre de 1996 amb el desallotjament manu militari del Cinema Princesa i arriba fins a l'absolució dels Tres de Gràcia. Amb un protagonista central: el Grup VI de la Brigada Provincial d'Informació del Cos Nacional de Policia, especialitzat en la repressió a la dissidència política i social.
Però Cròniques del 6 és un llibre obert i no té final. Perquè, malgrat el relleu suposat dels Mossos, el Grup VI —i els seus agents— segueix plenament operatiu. Els uns i els altres són parts complementàries de la maquinària repressiva que l'Estat necessita per imposar, com sigui, una improbable pau social en temps de desigualtats i injustícies creixents.

Pròleg d'Arcadi Oliveres; epílegs d'August Gil Matamala, Albert Martínez, Ester de Pablo, Ma. Gabriela Serra, Iñaki Rivera, Jaume Asens i Guille Reyes (català)

Este producto esta en nuestro catálogo desde sábado 03 marzo, 2007.
Comentarios
Clientes que compraron este producto, también han comprado
Los días de furia
Los días de furia
Servando Rocha. 120 págs. 2ªed. revisada y ampliada. Noviembre de 2005. ... ...leer más.

El eterno descontento
El eterno descontento
Memorias de un luchador por la libertad en la guerra civil española y la segunda guerra mundial ...leer más.

John Coltrane. Jazz, racismo y resistencia
John Coltrane. Jazz, racismo y resistencia
Martin Smith. ISBN: 84-95776-88-X. 143 págs. Ed. El Viejo Topo. Este es un libro sob... ...leer más.

Compras más
0 productos
Fabricantes
Fabricante
Virus Ed.
Otros productos
Díselo a un Amigo
 
Envía esta pagina a un amigo con un comentario.
Destacados más
Historia de la FAI
Historia de la FAI

Juan Gómez CasasFAL, Grupos Tierra y Albatros, Madrid 2002202 pág. IS... ...leer más.
Añadir a la carrito 9.00€ur.
Notificaciones más
NotificacionesNotificadme de cambios a Cròniques del 6 i Altres retalls de la claveguera policial

LaMalatesta - Libreria Libertaria
c/Jesus y Maria, 24. 28012, Madrid.
Tlf. 915391007. Correo-e: info(@)lamalatesta.net  
Hecho con osCommerce